Home Link-ri Utile Parteneri Harta Site Contact                                        Bookmark and Share

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.

Trenuri de Epoca >> Locomotive cu Abur >> Vagoane de Epoca >> Turism Feroviar

Complexul Turistic Astoria 3* Snagov  >> Hotel Bucovina 2* Vatra Dornei  >> Hotel Decebal 2* Eforie Nord >> Vila Astoria 3* Sinaia

Str. Colonel Stefan Stoica 27, Camin Grand, sector 1 - Bucuresti Tel: 0374 203 438, Fax: 0374 203 439, e-mail: [email protected] site: www.turismferoviar.ro

 

Home
Up

Hotel Bucovina 2* Vatra Dornei - Romania

Complexul Snagov 3* Snagov Sat

Hotel Decebal 2* Eforie Nord - Romania

Vila Astoria Sinaia

CURS VALUTAR

PageRank

Ministerul Dezvoltarii Regionale si  Turismului

Ministerul Turismului

Protectia Consumatorului

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului

Telefon Info Consumator

 

Home Trenuri de Epoca Trenul Regal Evenimente cu Trenul Regal Evenimente Speciale in Anul 2012 cu Trenul Regal Uzina Resita

  Presa Foto Video

trenul regal, resita, uzina resita, prima locomotiva, atelierele resiota, aniversare, tren, regal, vagon, gara, 2012, istorie, muzeu, fabrica resita, muzeul resita, locomotive cu abur, tren epoca

16 septembrie 2012 >> Trenul Regal la Resita

Trenul Regal la Resita

 

Trenul Regal la Resita

 

16 septembrie 2012

 

140 de ani de la fabricarea primei locomotive la Resita si 40 de ani de la inaugurarea Muzelui Resita

 

 

 

Trenul Regal va sosi astăzi, duminică, 16 septembrie 2012, la ora 16, şi va opri în spatele Muzeului de Locomotive cu Abur din Reşiţa. Această prezentare a vagoanelor încărcate de istorie, tractate de Locomotiva 230.516, fabricată la Reşiţa în anul 1936 şi clasată în Tezaurul Naţional, va avea loc în cadrul manifestărilor dedicate împlinirii a 140 de ani de la fabricarea primei locomotive, la Reşiţa, şi a 40 de ani de la inaugurarea Muzeului.

Reamintim că Trenul Regal a fost comandat de Regele Ferdinand societății Ernesto Breda din Milano, cu specificaţia ca vagoanele sale să-i poată oferi tot confortul pe parcursul călătoriilor sale oficiale. Regele n-a mai ajuns să se bucure de el, garnitura fiind finalizată de-abia după moartea sa. În schimb, în vagoanele trenului au călătorit, de-a lungul timpului, Carol al II-lea, Mihai I, Gheorghe Gheorghiu-Dej și Nicolae Ceaușescu, dar şi demnitari străini precum Gerald Ford, Henry Kissinger, Leonid Brejnev, Erich Honecker şi Todor Jivkov.

Pentru manevrele din triaj ale acestui ansamblu va fi utilizată o altă locomotivă istorică: 060-DA-001, echipată cu primul motor Diesel construit la Reșița, în 1960, după licență Sulzer, destinat locomotivelor de 1200 CP. Atât vagoanele Trenului Regal cât şi locomotivele 230.516 şi 060-DA-001 se află într-o excelentă stare de conservare şi de funcţionare, ele fiind utilizate doar în cadrul unor evenimente speciale.

Trenul Regal tractat de o locomotivă cu aburi, fabricată în anul 1936 la Reşiţa, ajutat şi de o locomotivă Diesel, tot de fabricaţie reşiţeană (1960), au sosit duminică, 16 septembrie, într-o gară imaginară, amenajată ad hoc în spatele Muzeului de Locomotive cu Abur. Trenul şi personalităţile care au coborât din vagoane au fost aştepate de peste 3000 de reşiţeni, mai ales că se răspândise zvonul că Regele Mihai I va fi unul dintre oaspeţii evenimentului.

Chiar şi după ce oficialităţile invitate la inaugurarea muzeului au coborât din vagoane, spectatorii se întrebau unii pe alţii dacă l-au văzut pe rege. Mihai I nu a venit la Reşiţa, în schimb a fost Steven Auschnit, fiul industriaşului reşiţean Max Auschnit, cel care a fost acţionar şi director al UDR, în perioada interbelică.

Sursa: http://www.argument-cs.ro

trenul regal, resita, uzina resita, prima locomotiva, atelierele resiota, aniversare, tren, regal, vagon, gara, 2012, istorie, muzeu, fabrica resita, muzeul resita, locomotive cu abur, tren epoca  sus

În anul 1872 uzinele "St. E. G." de la Reșița produc pentru căile ferate europene: 16 macarale, 18 rezervoare pentru castelele de apă, 110 plăci pentru întoarcerea locomotivelor, 514 inimi de încrucișare pentru macaze, 793 de tampoane. În 1872, uzina produce prima locomotivă, denumită ,,Reșița 2 cu ecartament de 948 mm, proiectată de John Haswell - directorul fabricii de locomotive "St. E. G." din Viena, locomotivă destinată transporturilor interne uzinale.

Începând cu anul 1920, la "Uzinele Domeniilor" din Reșița și la "Uzinele Nicolae Malaxa" din București începe proiectarea și construcția următoarelor tipuri de locomotive:

seria 230 pentru trenuri de călători (1932-1936);

seria 142 pentru trenuri grele de călători (1937-1940);

seria 50 pentru trenuri de marfă (1926-1936);

seria 150 pentru trenuri grele de marfă (1947-1960);

seria 131 pentru trenuri de călători pe linii secundare (1939-1942);

seria 151 prototipuri pentru trenuri grele (1938-1939).

În anul 1926 se produce la Reșița locomotiva cu abur 50.243 "Regele Ferdinand", prima locomotivă construită în România în perioada interbelică. Datorită succesului în construcția de locomotive la Reșița și Malaxa, începând cu anul 1930, în România nu s-a mai importat nici o locomotivă.

Între anii 1926-1960, in România s-au construit 1207 locomotive cu abur, reprezentând 10 tipuri pentru cale normală și trei tipuri pentru cale îngustă. Din acestea s-au fabricat 797 la "Uzinele Reșița" și 410 la "Uzinele Malaxa" din București. În anul 1960, producția de locomotive cu abur s-a sistat, industria românească profilându-se pe producția de locomotive diesel și electrice. Locomotivele cu abur au funcționat în exploatarea C.F.R. până în anul 1980. În perioada 1980-1998, locomotivele cu abur au fost casate in proporție de 98%.

Sursa: www.wikipedia.org

 

 Presa Scrisa si Online:

17 septembrie 2012 >> Locomotive, Muzeu, Istorie si cateva mii de oameni la Resita >> Info CS.ro  >>  detalii ...

17 septembrie 2012 >> Trenul Regal a fost scos pe calea ferata >> Ziarul de Iasi  >>  detalii ...

16 septembrie 2012 >> Resita a devenit raiul pasionatilor de locomotive cu abur >> Antena 1  >>  detalii ...

16 septembrie 2012 >> Cel mai mare muzeu din Europa de locomotive cu abur a fost inaugurat la Resita >> Antena 3  >>  detalii ...

16 septembrie 2012 >> Trenul Regal la Resita >> Ziarul Argument  >>  detalii ...

16 septembrie 2012 >> Trenul Regal in vizita la Resita >> Caras Online  >>  detalii ...

13 septembrie 2012 >> Garnitura Istorica va fii trasa de o locomotiva cu abur, fabricata in 1936 de UDR >> Ziarul Prisma  >>  detalii ...

11 septembrie 2012 >> Trenul Regal vine la Resita >> Ziarul de Vest  >>  detalii ...

10 septembrie 2012 >> Trenul Regal, tras de locomotiva cu abur >> Expres de Banat  >>  detalii ...

trenul regal, resita, uzina resita, prima locomotiva, atelierele resiota, aniversare, tren, regal, vagon, gara, 2012, istorie, muzeu, fabrica resita, muzeul resita, locomotive cu abur, tren epoca  sus

 

 GALERIE FOTO:

 

Trenul Regal

Primirea trenului Regal in Resita remorcat cu Locomotiva cu abur 230516

Muzeul Resita

Locomotiva cu abur 50 025

Muzeul Resita

Prima locomotiva construita la Resita in anul 1872.

Sursa: http://drumliber.ro/resita-prima-locomotiva-cu-aburi-si-primul-centru-industrial-din-romania/

Uzina Resita

LA 50 243 pregatita pentru proba.

Sursa: www.prisma-online.ro

Muzeul Resita

Locomotiva RESICZ-2, construită în anul 1872 în conditii improvizate în atelierele uzinelor StEG Resita

Uzina Resita

Parcul de locomotive Uzina Resita.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Platforma rulanta 120 tone in hala de montare.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Pod rulant de 30 tone in hala de montare.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Vizita Regala in anul 1926, pe podul mare din uzina.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Vagon cisterna fabricat in uniza Resita.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Tun construit la uzina de locomotive Resita.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Vizita Printului Carol cu un grup de automobilisti la fabrica de locomotive Resita.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Vizita Regala 1926, in fata trenului uzinal Resita.

Sursa: www.prisma-online.ro

Uzina Resita

Uzina Resita 1955

Muncitori reşiţeni sărbătoresc cea de a 1 000-a locomotivă produsă de ei, în cadrul primului plan cincinal.(1955).

Sursa: Fototeca online a comunismului românesc” Cota: 194/1955

Uzina Resita 1926

Sursa: www.forumtrenuri.com/t725p140-imagini-vechi-cu-trenuri-cfr

Uzina Resita

Trenul Regal in gara Resita 2012

Uzina Resita

Trenul Regal in gara Resita

Sursa: www.radio-resita.ro/trenul-regal-opreste-in-gara-resita-garnitura-istorica-va-fi-trasa-de-o-locomotiva-cu-abur-fabricata-in-1936-de-udr

Uzinele Resita

Trenul Regal in gara Resita.

Sursa: http://www.radio-resita.ro/trenul-regal-opreste-in-gara-resita-garnitura-istorica-va-fi-trasa-de-o-locomotiva-cu-abur-fabricata-in-1936-de-udr

Uzina Resita

Trenul Regal in gara Resita.

Sursa: http://www.radio-resita.ro/trenul-regal-opreste-in-gara-resita-garnitura-istorica-va-fi-trasa-de-o-locomotiva-cu-abur-fabricata-in-1936-de-udr

Uzina Resita

Sosirea Trenului Regal in gara Resita.

Sursa: http://www.radio-resita.ro/trenul-regal-opreste-in-gara-resita-garnitura-istorica-va-fi-trasa-de-o-locomotiva-cu-abur-fabricata-in-1936-de-udr

trenul regal, resita, uzina resita, prima locomotiva, atelierele resiota, aniversare, tren, regal, vagon, gara, 2012, istorie, muzeu, fabrica resita, muzeul resita, locomotive cu abur, tren epoca  sus

 

  VIDEO:

 

trenul regal, resita, uzina resita, prima locomotiva, atelierele resiota, aniversare, tren, regal, vagon, gara, 2012, istorie, muzeu, fabrica resita, muzeul resita, locomotive cu abur, tren epoca  sus

 

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.

Web Master: [email protected] trimite sugestii/comentarii
Design by Adrian Capitanu - Copyright © 2012 - 2013

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.
Ultima modificare:
04/22/13 >>
Site Gazduit: Mega Host

Contact:  

Str. Colonel Stefan Stoica nr. 27

Sector 1 - Bucuresti - Romania

Tel: 0374 203 438, Fax: 0374 203 439

E-mail: [email protected]

Trenuri de Epoca

>> Trenul Regal

>> Trenul Moldovita

>> Trenul Calugareni

>> Trenul Brasov

>> Trenul Mures

>> Locomotive cu Abur

HOTELURI SFT CFR SA

>> Home

>> Despre Noi

>> Parteneri

>> Link-uri Utile

>> Contact

 

HOTELURI PROPRIETATEA SFT CFR SA

>> Complexul Turistic Snagov 3* - Snagov Sat

>> Hotel Bucovina 2* - Vatra Dornei

>> Hotel Decebal 2* - Eforie Nord

>> Vila Astoria 3* - Sinaia

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.

LIKE pe facebook adauga-ne pe facebook

SFT - CFR SA