Home Link-ri Utile Parteneri Harta Site Contact                                        Bookmark and Share

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.

Trenuri de Epoca >> Locomotive cu Abur >> Vagoane de Epoca >> Turism Feroviar

Complexul Turistic Astoria 3* Snagov  >> Hotel Bucovina 2* Vatra Dornei  >> Hotel Decebal 2* Eforie Nord >> Vila Astoria 3* Sinaia

Str. Colonel Stefan Stoica 27, Camin Grand, sector 1 - Bucuresti Tel: 0374 203 438, Fax: 0374 203 439, e-mail: [email protected] site: www.turismferoviar.ro

 

Home
Up
Stiri
Foto - Video

Hotel Bucovina 2* Vatra Dornei - Romania

Complexul Snagov 3* Snagov Sat

Hotel Decebal 2* Eforie Nord - Romania

Vila Astoria Sinaia

CURS VALUTAR

PageRank

Ministerul Dezvoltarii Regionale si  Turismului

Ministerul Turismului

Protectia Consumatorului

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului

Telefon Info Consumator

 

Home >> Trenuri de epoca >> Trenul REGAL >> Garnitura Trenului REGAL, Vagoanele trenului REGAL, Vagoanele de epoca din garnitura trenului REGAL

TRENUL REGAL - Istoria Trenului Regal, Evenimente cu Trenul Regal, Compunera garniturii Trenului Regal, Tarife Inchiriere si vizionare, Foto

Trenul REGAL Istoric  Locatia  Compunerea trenului  Galerie Foto  Cerere OFERTA

Vagonul Salon - Trenul Regal

ISTORIA TRENUL REGAL

Regele Ferdinand I de RomaniaRegele Ferdinand I de Romania - Ferdinand I a devenit Rege la moartea unchiului Sau, Carol I (1865 – 1927) si a ramas in istorie ca Ferdinand Intregitorul sau Ferdinand cel Loial, regele Romaniei Mari, care a trecut peste originea sa germana, pentru a urma vointa de unitate a poporului Sau, in timpul Primului Razboi Mondial. La 15 octombrie 1922, la Alba Iulia, a fost incoronat Rege al tuturor romanilor. Tot in timpul Domniei Lui s-a trecut la sufragiul universal, s-a infaptuit reforma agrara din 1921 si a fost adoptata Constitutia moderna din 1923, care a oferit cadrul dezvoltarii Romaniei Mari. Sursa: www.familiaregala.ro

Regele Carol al II-lea de RomaniaRegele Carol al II-lea de Romania - Principele Carol s-a nascut la Sinaia, la 3 octombrie 1893. A fost fiul Regelui Ferdinand si al Reginei Maria. Primul Rege nascut in Romania a avut o domnie plina de impliniri, dar si de convulsii. Decada 1930-1940, cea a domniei Regelui Carol al II-lea, este in acelasi timp o epoca de prosperitate economica si de inflorire culturala, dar si epoca de ascensiune a extremismului de dreapta. Carol al II-lea este Regele care combate in mod brutal Miscarea Legionara, dar care instaureaza el insusi un regim autoritar, punand capat deceniilor de parlamentarism liberal si de pluripartidism.

Personaj cu optiuni culturale avizate si rafinate, Carol al II-lea a fost si promotorul unui cult al personalitatii care le anunta pe cele ale regimurilor totalitare care aveau sa se succeada in Romania deceniilor urmatoare. De o inteligenta sclipitoare, plin de farmec si erudit, Carol al II-lea nu a reusit, totusi, sa aseze datoria de rege si interesele tarii deasupra optiunilor Sale din viata privata. In mod paradoxal, perioada cea mai infloritoare a Romaniei Mari a corespuns, concomitent, cu un apogeu al fastului regal, dar si cu o scadere a prestigiului Regalitatii, cauzata de escapadele sentimentale ale Regelui. Prabusirea Romaniei Mari, in 1940, aducea si abdicarea celui mai controversat monarh al Dinastiei Romane.  Sursa: www.familiaregala.ro

Regele Mihai I de Romania

Majestatea Sa Regele Mihai I al Romaniei - s-a nascut la 25 octombrie 1921, la Sinaia. Este fiul legitim al Regelui Carol al II-lea si al Reginei-mama Elena.

Prima domnie a MS Regelui Mihai I a inceput in 1927, dupa moartea bunicului Sau, Regele Ferdinand I. Regele-copil a fost tutelat de o Regenta condusa de unchiul Sau, Principele Nicolae al Romaniei.

Dupa venirea pe Tron a Regelui Carol al II-lea, in iunie 1930 si dupa plecarea Reginei-mama in exil, Regele Mihai a ramas in grija tatalui Sau, devenind din ce in ce mai inchis in sine si mai ganditor. Mihai I a primit titlul de Mare Voievod de Alba Iulia.

In urma abdicarii tatalui Sau, la 6 septembrie 1940, a redevenit Regele Mihai I.

In timpul razboiului, Regele i-a imbarbatat pe ostasii romani care au luptat pentru reintregirea tarii, prin recuperarea Basarabiei ocupate de sovietici. Nu a fost, insa, de acord cu depasirea liniei Nistrului si cu inaintarea Armatei Romane in interiorul URSS, alaturi de armatele Germaniei naziste. In ciuda refuzului Maresalului Antonescu, la 23 august 1944 Regele a hotarat trecerea Romaniei in tabara aliatilor sai traditionali. Acest act de curaj a scurtat razboiul cu 6 luni si a crutat vietile a sute de mii de oameni.

Din 1944, Majestatea Sa Regele s-a opus din toate puterile instaurarii autoritatilor comuniste (greva regala fiind apogeul acestor incercari). In cele din urma, a fost obligat sa abdice, la 30 decembrie 1947, sub amenintarea uciderii, in caz de refuz, a 1000 de tineri detinuti de comunisti.

Sursa: www.familiaregala.ro

Gheorghe Gheorghiu Dej - Secretar General al PCRGheorghe Gheorghiu Dej, Secretar General al PCR(nume original: Gheorghe Gheorghiu, n. 8 noiembrie 1901, Barlad; d. 19 martie 1965, Bucuresti)pana la moartea sa si Presedinte al Consiliului de Stat al Republicii Populare Romane in perioada 21 martie 1961-18 martie 1965. In toamna anului 1955, tot in vagonul salon, s-au purtat discutiile privind plecarea trupelor sovietice din Romania, discutii ce au avut loc intre Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice, si Gheorghe Gheorghiu-Dej. Acestia au calatorit spre nordul Transilvaniei, la o partida de vanatoare. In anul 1956, ultimele formatiuni militare sovietice paraseau Romania. Sursa: wikipedia.

 

 

Nicolae CeaușescuNicolae Ceaușescu (n. 26 ianuarie 1918, Scornicești - d. 25 decembrie 1989, Targoviște) a fost un om politic comunist roman, Secretar general al Partidului Comunist Roman, șeful de stat al Republicii Socialiste Romania din 1967 pana la caderea regimului comunist, survenita in 22 decembrie 1989. Datele istorice si evenimentele la care a participat acest tren de-a lungul timpului evoca faptul ca, la data de 3 august secretarul de stat Henry Kisinger care au calatorit impreuna cu Nicolae Ceausescu. Itinerariul trenului Regal care in acea perioada era in servicu ca tren Prezidential a circulat de la Bucuresti la Sinaia, in aceiasi zi la dejunul de lucru ce a avut loc la Castelul Peles unde s-a hotarat acordarea “Clauzei Natiunii celei mai favorizate” pentru Romania. In acelasi vagon au calatorit in timpul vanatorilor organizate in anii 1976-1977 de Nicolae Ceausescu pentru sefii de stat: Teodor Jivkov (octombrie 1976), Erik Honecker (8 februarie 1977). Tot in vagonul salon al Trenului Regal s-au discutat problemele romano-iugoslave cu ocazia vanatorii organizate in nordul Transilvaniei (august 1967) de Nicolae Ceausescu in cinstea lui Iosip Broz Tito, conducatorul statului iugoslav. Sursa: wikipedia.

Scurta Istorie

>> iunie 1928, iese din fabricatie de la uzinile Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano si este livrat Romaniei, intrand in serviciul Casei Regale a Romaniei;

>> 1940, la Chisinau MSR Regele Carol al II-lea si ASR Principele Mihai I au ales sa petreaca sarbatorea crestineasca a botezului domnului, in mijlocul ostasilor de la granita de rasarit si apopulatiei Basarabene. Deplasarea, facunduse cu cea mai nou garnitura aflata in slujba Casei Regale;

>> ianuarie 1948, la masa din vagonul salon a luat ultimul pranz pe teritoriul Romaniei MSR Mihai I la plecarea lui in exil;

>> 1948, Trenul Regal devine tren prezidential pana in anul 1977 cand a fost in locuit de o noua garnitura fabricata in Romania, la fabrica de vagoane Arad;

>> in toamna anului 1955, tot in acest vagon, s-au purtat discutiile privind plecarea trupelor sovietice din Romania, discutii ce au avut loc intre Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice si Gheorghe Gheorghiu-Dej. Acestia au calatorit spre nordul Transilvaniei, la o partida de vanatoare. In anul 1956, ultimele formatiuni militare sovietice paraseau Romania;

>> in vagonul salon al Trenul Regal(la acea vreme tren prezidential) s-au discutat problemele romanoiugoslave cu ocazia vanatorii organizate in nordul Transilvaniei (august 1967) de Nicolae Ceausescu in cinstea lui Iosip Broz Tito, conducatorul statului iugoslav.

>> 6 august 1975, in vagonul regal au servit micul dejun presedintele Statelor Unite, Gerard Ford, si secretarul de stat Henry Kisinger care au calatorit impreuna cu Nicolae Ceausescu. Intinerariul a fost de la Bucuresti la Sinaia si in aceeasi zi la dejunul de lucru ce a avut loc la Castelul Peles s-a hotarat acordarea “Clauzei Natiunii celei mai favorizate” pentru Romania;

>> in acelasi vagon au calatorit in timpul vanatorilor organizate in anii 1976-1977 de Nicolae Ceausescu pentru sefii de stat: Todor Jivkov (octombrie 1976), Leonid Brejnev (noiembrie 1976), Erik Honecker (8 februarie 1977);

>> Vagoanele au fost construite pentru a intruni normele de circulatie internationale, putand circula cu viteze de pana la 160 km/h.

>> Vagoanele sunt finisate cu materiale dintre cele mai scumpe, cum ar fi:

- piele de Cordoba, pentru scaunele si fotoliile din saloane, furnir de nuc si trandafir pentru mese si unele lambriuri din saloanele vagoanelor;

- sticla de Murano si cristalul de Boemia au fost folosite pentru lampile din vagoane, ca si pentru oglinzile din salonul regal. Din alabastru de Grecia au fost executate statuete si obiecte decorative ce se pot gasi in saloanele vagoanelor ce compun Trenul Regal.

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

 LOCATIA TRENULUI REGAL

Garnitura trenului REGAL se afla remizata pe o linie din incinta Remizei CFR Mogosoaia intr-un hangar special amenajat, destinat vagoanelor speciale, inconjurat de padure, asigurandu-i conditii optime de conservare, reducand la minim degradarea fizica a vagoanelor, fiind ferit de soare, ploaie si zapada. Remiza Speciala din Mogosoaia este proprietatea CNCFR "CFR" SA. Fiind o unitate aparte accesul se face doar in baza unei solicitari scrise catre noi.

Cerere Inchiriere Tren

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

COMPUNEREA GARNITURI TRENULUI REGAL

Garnitura este compusa din 5 vagoane de tip salon si de dormit, vagoane:

Compunerea Trenului Regal

Detalii tehnice

24 locuri la masa , 12 locuri in fumoar si 4 locuri pe fotolii

2 cabine (4 locuri ) grup sanitar cu cada

2 cabine cu paturi duble cu grup sanitar cu cada 4 locuri ) si 2 cabine cu paturi suprapuse(4 locuri)

6 cabine cu pat si lavoar individual (6 locuri )

8 cabine x 2 locuri (16 locuri ) lavoar individual in fiecare cuseta

         Viteza de circulatie este de maxim 70 km/h.

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon sufragerie >> Vagonul Salon = 36 locuri

Vagonul Sufragerie - Trenul Regal

Vagon sufragerie construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano. Are o capacitate de 24 locuri in salonul mare, la masa si 12 locuri in salonul mic. Salonul mare este folosit pentru dineurile oficiale sau ca spatiu pentru primirile protocolare. Salonul mic este folosit ca anticamera pentru salonul mare sau intruniri. Iluminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba. Salonul Regal este furniruit cu lemn de mahon si de santal, corpurile de iluminat au fost fabricate la manufacturile din Murano, scaunele sunt tapițate cu piele de Cordoba, iar oglinda din salonul mare este fabricat din cristal de Bhoemia. Tablourile ce impodobesc peretii vagonului salon sunt proprietate a Casei Regale a Romaniei.

  >>  vezi foto  

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon de dormit >> Dormitorul Regal = 4 locuri

Dormitorul Regal - Trenul Regal

Vagon Dormitor Regal a fost construit in anul 1928 la uzina Ernesto Breda din Milano  - Acest vagon este folosit de primii doi reprezentanti ai Casei Regale a Romaniei. Cele doua dormitoare sunt desparțite de o baie complet utilata, cu acces numai dinspre acestea. In capatul vagonului se afla un mic salon pentru servirea micului dejun sau pentru intâlniri private. Cuseta de doua locuri, cu paturi suprapuse, este folosita de cele mai apropiate doua persoane care servesc cuplul regal. In celalalt capat al vagonului se afla o bucatarie in care se poate prepara micul dejun. Tot aici, pentru calatoriile lungi, bucatarul are un pat rabatabil in care se poate odihni. Iluminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului, iar incalzirea vagonului si producerea apei calde se face cu ajutorul cazanului din capatul vagonului, alimentat cu lemne si carbuni. Vagonul este furniruit cu mahon, scaunele sunt tapițate cu piele de Cordoba.   >>  vezi foto

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon dormitor cl a II-a  >> Dormitor personal deservire = 16 locuri

Vagon Insotitori

Vagon dormitor pentru personalul de deservire construit in anul 1928 la Uzina Ernesto Breda din Milano - Vagonul are o capacitate de 16 locuri dispuse în 8 cuşete cu paturi suprapuse, cu lavoar în fiecare cabina. Iluminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba.   >>  vezi foto 

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon dormitor cl a I-a >> Vagon Dormitor = 6 locuri

Vagon dormitor clasa a I-a

Vagon dormitor pentru delegația oficiala construit in anul 1928 la Officine Meccaniche Italiane Reggio Emilia. - Vagonul are o capacitate de 6 locuri dispuse in 6(sase)cabine cu un pat dotate cu lavoar în fiecare cabina. In capatul vagonului se alfa un salon pentru întâlniri, iar alaturi de el, o mica bucatarie. Iluminatul vagonului se face pe baza de baterii incarcate cu ajutorul dinamului iar incalzirea vagonului se face cu lemne si carbuni avand soba. Vagonul este furniruit cu lemn de nuc.   >>  vezi foto 

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

GALERIE FOTO >> Trenul Regal

Vagon Sufragerie - Salon - Trenul Regal

Vagonul Salon - FumuoarSufragerieSufragerie

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon Dormitorul Regal - Trenul Regal

Dormitorul REGALBaia REGALASalonul Mic din Dormitorul REGAL

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon Dormitorul Insotitori - Trenul Regal

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Vagon dormitor cl a I-a - Trenul Regal

 trenul regal, trasee turistice, compunerea trenului regal, vagone de epoca, locomotive cu abur, vagoan regal, vagon de dormit, regal, istoric, tarife, cuseta tren regal, garnitura tren, vagon de epoca, sft cfr sus

Home Trenuri de epoca Trenul REGAL

TRENUL REGAL

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.- In Insolventa / In Insolvency/ En Procedure Collective

Web Master: [email protected] trimite sugestii/comentarii
Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.
Ultima modificare:
10/09/13 >>
Site Gazduit: Mega Host

Contact:  

Str. Colonel Stefan Stoica nr. 27

Sector 1 - Bucuresti - Romania

Tel: 0374 203 438, Fax: 0374 203 439

E-mail: [email protected]

Trenuri de Epoca

>> Trenul Regal

>> Trenul Moldovita

>> Trenul Calugareni

>> Trenul Brasov

>> Trenul Mures

>> Locomotive cu Abur

HOTELURI SFT CFR SA

>> Home

>> Despre Noi

>> Parteneri

>> Link-uri Utile

>> Contact

 

HOTELURI PROPRIETATEA SFT CFR SA

>> Complexul Turistic Snagov 3* - Snagov Sat

>> Hotel Bucovina 2* - Vatra Dornei

>> Hotel Decebal 2* - Eforie Nord

>> Vila Astoria 3* - Sinaia

Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." S.A.

LIKE pe facebook adauga-ne pe facebook

SFT - CFR SA